Åskväder

Vaknade vid lite innan fem i morse av världens åskväder och en mamma som stormade in i mitt sovrum och ropade något om datorn. Så den drogs ut och mamma gick ut och jag tänkte fortsätta mitt sovandet, men såklart blir man ju illkissenödig och när jag går ut genom min dörr kommer en hund i ilfart springande in i mitt rum och upp i sängen. Sen ska han ligga på mig. Tror ni jag kunde somna? Nej. Den andra hunden ute i hallen ylande av rädsla. Vår gamle hund har aldrig vart direkt rädd för åska innan, men i år är han helt galen när det blir. Inte bra. 
Sen iallafall sätter åskan igång ännu mer och är nog i princip direkt ovanför oss, för det kom en sån smäll så både jag och hunden lyfte en halvmeter från sängen..hehe. Efter den smällen blev det strömavbrott. När strömmen kom tillbaka efter en kort stund så va alla prylar, som var påslagna innan avbrottet, helt knäppa. På, av, på, av. Hela tiden. Ringde Eon och det va nån säkring i en transformator en bit bort härifrån som va sönder.
Inget verkar ha gått sönder här hemma iallfall, förutom vår boxer och det behöver vi en ny iallafall..hehe.
Blir nog mer åska sen, det är så himla kvavt. Kan knappt andas. phu..
Så man är ju lite sliten efter uppstigning vid kl fem.. Försökte ta en powernap innan, men det gick inget bra. Men men.

Fick nytt sjukintyg igår från vårdcentralen, jag är sjukskriven till den 25 augusti nu och sen hoppas jag att det ska va nog med det. Träna, träna det där knäet.

Nu är jag minsann färdig med min hemsida, som jag skrev om innan. :) Den blev väldigt bra faktiskt! Jättenöjd är jag. Kolla in den vettja www.ramnephoto.wordpress.com

Nu ska jag fixa lite med det jag köpte från Panduro.
Ha det gött! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0